Alçalmanın ya da iniş yapmanın güvensiz olacağı durumlarda iniş yapmaktan vazgeçip, uçağı tırmanışa geçirme işlemine havacılık
dilinde pas geçme (g0-around) denir.
dilinde pas geçme (g0-around) denir.
Örneğin uçağın iniş takımlarında bir arıza meydana gelirse, uçak pist alçalma hattının dışına çıktı ise, pist içerisinde uçak veya araç varsa, windshear denilen rüzgâr çeşidi oluşmuşssa pilotlar iniş yapmaktan vazgeçebilir.
Pilot meydana iniş yapmak üzere alçaldığında ve belirli bir mesafeye kadar piste yaklaşmasına rağmen olumsuz hava şartları nedeniyle pisti göremezse de pas geçer (missed approach).
Pas geçtikten sonra önceden belirlenmiş irtifa, yön ve telsiz irtibat usullerini uygularlar. Duruma göre yeniden inişi deneyebilir veya yedek meydana uçuşa devam edebilirler (Divert).
Bu gibi durumlarda da pilotlar pas geçme usullerini uygulayarak uçağın gazlarını açar burnunu yukarı kaldırır ve tırmanışa başlarlar. Flapları toplayarak iniş takımlarını da tekrar içeri alırlar ki daha kolay pas geçilebilsin.
0 yorum:
Yorum Gönder