Uçak piste iner inmez pilot, uçağı yavaşlatmak için en etkin yöntem olan “reverse thrust” denilen ters güç sistemini devreye koyar. Motorlardan
gelen gürültünün kaynağı budur.
gelen gürültünün kaynağı budur.
Uçak pist üzerinde yavaşlayınca pilot reverse thrustları kapatır ve otomobildeki gibi tekerlekler üzerinden fren uygular.
Bazı Avrupa meydanlarında, özellikle gece saatlerinde, reverse thrust kullanımı gürültü kirliliğine neden olduğu gerekçesiyle emniyetin gerektirdiği durumların haricinde kısıtlanmıştır.
Reverse thrust motorlardan çıkan ve itkiyi oluşturan egzos gazlarının arkaya doğru açılan kapaklar vasıtası ile bloke edilerek ters yöne yönlendirilmesidir. İniş boyunca rölantide çalışan ve sesi arkaya doğru giden motorların gücünü birden tersine çevirmek, sesi ve çekişi öne vermek bir süre için gürültüye neden olur. Bu sırada fren yapan bir otomobildeki yolcular gibi uçak yolcuları da öne doğru yığılır.
0 yorum:
Yorum Gönder