Havacılık

Tutkunlarına
Uçaklar Neden Bazen Son Anda Başka Bir Meydana İniş Yaparlar?

Uçaklar Neden Bazen Son Anda Başka Bir Meydana İniş Yaparlar?




Havacılık dilinde “divert” (yönlenme) diye adlandırılan, uçağın varış meydanı yerine bir başka meydana inmesinin en sık rastlanan nedenleri şunlardır.

Kötü hava şartları: En sık rastlanan nedendir.
İniş meydanındaki olumsuz hava koşulları (sis, aşırı yağış, aşırı rüzgar vs.) uçağın inişini güçleştirecek hale gelebilir. Bu durumda pilot izin verilen mesafe ve irtifa değerlerine kadar alçalmaya devam eder, limit değerlerde pisti göremez ise pas geçer. Ekstra bekleme yakıtı var ise yeniden alçalmayı deneyebilir ancak yine pisti göremezse uçuş planındaki en elverişli yedek meydana “divert” eder.

“Divert” olayında o hava meydanındaki gelişmiş iniş sistemlerinin olup olmaması büyük rol oynar. Günümüz uçaklarında ileri teknoloji mevcut iken bazı meydanlarda, olumsuz hava şartlarında güvenli inişi mümkün kılan gelişmiş cihazlar ne yazık ki bulunmamaktadır. Dolayısı ile bu durum o meydana inecek uçakların yatay ve dikey görüş limitlerini yükseltmektedir. Yerden uçağa sinyaller göndererek pilotun pisti hiç görmeden bile inebilmesini sağlayan gelişmiş cihazların bulunduğu meydanlşarda kötü hava şartları nedeni ile “divert” çok az görülür.






Teknik nedenler: Uçak havada iken oluşan teknik bir arıza, en yakın hava meydanına iniş yapmayı gerektirebilir. Bu olay kalkıştan kısa süre sonra yaşanırsa, uçak kalkış yaptığı meydana (şartlar uygunsa) iner veya uçuş öncesi belirlenmiş olan kalkış yedek meydanına yönlendirilir. Bu gibi durumlarda kaptan yolcuları bilgilendirecektir.



Beklenmeyen olaylar: Varış meydanında meydana gelmiş olan bir kaza-kırım, yangın, doğal afet veya terörist saldırı beklenmesi gibi nedenlerle de meydan trafiğe kapanabilir. Bu durumda kaptan yolcu içinde en uygun yedek meydanına “divert” edecektir. Ayrıca durumu ağırlaşan hasta bir yolcu, doğum veya ölüm nedeni ile de uçak yol boyunda bir meydana acil iniş yapabilir.



0 yorum:

Yorum Gönder