Vadide uçarken, hava aracı vadinin kaldırıcı cereyanları tarafından uçurulmalıdır. Böylece daha az güç kullanarak emniyetli bir uçuş istikametinde uçulmuş olur.
Kuvvetli rüzgarlarda, yamaca yakın uçmaktan kaçınılmalıdır çünkü düzensiz yüksekliklerin sebep olduğu türbülans ile karşılaşılabilir.
Daha fazla bastırıcı cereyan ile karşılaşıldığında, hava aracının gücü olabildiğince artırılmalı ve tırmanış sürati muhafaza edilmelidir. Vadinin tabanında bastırıcı cereyan şiddeti azalacaktır. Tüm gücünüzü korumalı ve rüzgara doğru dönmelisiniz.
Dar vadilerin tabanında manevra yapılması düşük hızlarda daha kolaydır, böylece daha az güç kullanılmış olur.
Vadinin güneşli tarafında türbülans mevcuttur. Fakat bunlar fazla şiddetli değillerdir. Buralarda kaldırıcı cereyanlar mevcut olup daha az kuvvet kullanarak uçmanızı sağlayacaktır.
Vadinin gölgeli kısmında ise bastırıcı cereyanlar ilave güç kullanmaya neden olacaktır.
Türbülans ile karşılaşıldığında, hava aracı üzerindeki olumsuz basıncı azaltmak için süratinizi düşürmeniz gerekecektir.
Karşılaşılan bastırıcı cereyanların tehlikesi nedeniyle, araziyi takip ederek yaptığınız süzülüşlerde süzülüşünüz dakikada 1000 feet den fazla olmamalıdır. Hızınızı düşürmeniz gerekecektir.
Sırt hattına yaklaşırken hava aracı irtifasının sırtı emniyetle geçiş için yeterli olup olmadığına karar vermek güçtür. Sırta yaklaşırken sırtın arkasında çok fazla arazi parçasını görebiliyorsanız uçağınız emniyetle geçecektir. Eğer sırt gerisinde çok az bir arazi görülüyorsa, uçak sırtı geçemeyecektir.
Dağın rüzgar alan kısmı ve zirve üzerinde oluşan bulutlarda türbülans ve kuvvetli buzlanma olacağından bu bölgelerde uçuştan sakınılmalıdır.
Şayet imkan varsa aletli uçuştan sakınılmalıdır.
Altimetre okumalarına karşı şüpheli olunmalıdır.
Bir dağ hattına 45 derecelik açıyla yaklaşılması tavsiye edilir. Şayet uçuş şartları elverişli değilse bu yaklaşma açısı dağdan çabucak dönüp uzaklaşmamız için idealdir.
0 yorum:
Yorum Gönder