1940'lar dan beri uçaklarda kullanılan karakutu olarak bilinen cihaz,
kolay seçilebilmesi için sarı ya da turuncu renktedir.
kolay seçilebilmesi için sarı ya da turuncu renktedir.
Darbelere karşı dayanıklı, deforme olmayan, çelik muhafazalı bir kutudur. Uçakların kuyruk bölümlerinde yer alır.
Yüksek basınçlara ve 1000 santigrat dereceden fazla sıcaklıklara dayanabilir.
İki bölümden oluşur; COCKPIT VOICE RECORDER (CVR ses kaydedici) ve FLIGHT DATA RECORDER (FDR, veri kaydedici).
Pilotların kendi aralarındaki konuşmalar ve hava trafik konuşmaları CVR’ye, uçağın tüm manevraları ve performans değerleri (rotası, hızı, motor değerleri gibi) FDR’ye otomatik olarak kayıt edilir.
Bu cihazlar genel olarak uçuşun son 30 ila 60 dakikalık bölümünü kaydederler. Karakutular (CVR ve FDR) uçak düştükten veya kaza-kırım olduktan sonra 30 gün boyunca 6 kilometrelik bir alana elektronik radyo dalgası gönderebilir.
FDR ve CVR denilen bu cihazların amacı, herhangi bir kaza halinde, kazanın nedenini tespit edebilmek, diğer uçaklarda önlem almak üzere arızanın sebeplerini saptayabilmek, insan için önemli olan sigorta davalarında kimin kusurlu olduğunu belirlemektir.
Bu cihazlar sayesinde yapılan hataların ve arızaların tekrarı önlenmektedir.
0 yorum:
Yorum Gönder