Uçaklar havada, hava trafik kontrolörünün (yerde radar ekranında uçakları takip ederek yönlendiren ve kontrol eden personel) öngördüğü belirli bir
radyo istasyonu veya kontrol noktası üzerinde, belirlenmiş bir irtifada, hipodrom şeklinde bir paternde, iniş takımlarını ve flaplarını açmaksızın uçabileceği en düşük süratle dönüşler yaparak beklerler.
radyo istasyonu veya kontrol noktası üzerinde, belirlenmiş bir irtifada, hipodrom şeklinde bir paternde, iniş takımlarını ve flaplarını açmaksızın uçabileceği en düşük süratle dönüşler yaparak beklerler.
Bu paterne bekleme paterni (holding pattern) denir. Kontrolör “HOLD OVER BIGA UNTIL 11:10 THEN PROCEED TO IMREN” yani “SAAT 11'i 10 GEÇEYE KADAR BIGA NOKTASI ÜZERİNDE BEKLEYİN SONRA IMREN NOKTASINA DEVAM EDİN” diyerek uçağa böyle bir bekleme talimatı iletebilir.
Uçağın beklemeye alınmasının sebebi pistteki buzlanma ve kar nedeni ile yapılmakta olan temizlik çalışmaları veya ani gelişen kötü hava şartları olabilir.
Ayrıca havaalanındaki iniş-kalkış trafiği yoğunlaşmış ise yaklaşmakta olan uçaklar aynı bekleme noktalarında farklı irtifalarda bekleme paternlerine alınırlar ve sırayla inişe çağrılırlar.
Bu sırada büyük ihtimalle yolcular da etraflarında diğer yolcu uçaklarının beklediklerini farkedeceklerdir.
Eğer bekleme esnasında bir uçağın yakıtı önceden belirlenmiş kritik bir seviyeye yaklaşırsa, pilotların ikazı ile bu uçağa öncelik verilir veya pistin inişe müsait olmayacağı belli olmuşsa uçak daha önce planladığı yedek meydanına yönelir/yönlendirilir.
0 yorum:
Yorum Gönder