Asker kökenli bir pilotsanız, zaten bir işiniz vardır.
Fakat sivil havacılığa geçiş yapmak isterseniz
emekli olma veya mecburi hizmetinizi tamamlayarak istifa etme hakkınız vardır. Emeklilik sebebi sağlık durumundan da kaynaklanabilir.Bu durumda emeklilik veya istifa işleminizi takiben öncelikle yetkili bir okuldan FROZEN ATPL TEORİK BİLGİ kursunu alıp, belgenizle birlikte sivil havacılık otoritesinin öngördüğü havacılık derslerinden Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne başvurarak sınavlara girersiniz. Sınav sonuçlarına göre sivil havacılıkta geçerli PPL veya CPL veya FROZEN ATPL lisansınızı ve varsa öğretmenlik, alet uçuşu, çift motorlu uçak kullanma yetkinizi alırsınız. Bunların hepsinin bir kontrol uçuşu ve ücreti vardır. Ayrıca lisansınız için de SHGM’ne ücret ödersiniz.
emekli olma veya mecburi hizmetinizi tamamlayarak istifa etme hakkınız vardır. Emeklilik sebebi sağlık durumundan da kaynaklanabilir.Bu durumda emeklilik veya istifa işleminizi takiben öncelikle yetkili bir okuldan FROZEN ATPL TEORİK BİLGİ kursunu alıp, belgenizle birlikte sivil havacılık otoritesinin öngördüğü havacılık derslerinden Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne başvurarak sınavlara girersiniz. Sınav sonuçlarına göre sivil havacılıkta geçerli PPL veya CPL veya FROZEN ATPL lisansınızı ve varsa öğretmenlik, alet uçuşu, çift motorlu uçak kullanma yetkinizi alırsınız. Bunların hepsinin bir kontrol uçuşu ve ücreti vardır. Ayrıca lisansınız için de SHGM’ne ücret ödersiniz.
Bu arada sizden önce sivil havacılığa geçmiş pilot arkadaşlarınızla irtibata geçer hangi şirketlerin pilota ihtiyacı olduğu konusunda fikir edinirsiniz. Buna göre ilgili şirketlere, uçuş geçmişinizi içeren bir CV ile iş başvurusunda bulunursunuz. Şirkette tanıdığınız bir veya birkaç kişiyi de referans göstermeyi unutmazsınız. Şirket ihtiyacına göre sizden fayadalanabileceğine kanaat getirirse sizi görüşmeye çağırır ve uygun bulursa işe alır.
Sivil havacılıkta bir pilot için birkaç çeşit iş vardır.
Birincisi Airline olarak bilinen hava taşımacılık işidir ki büyük yolcu ve kargo uçaklarını kapsar. Bunun için o ana kadar kullanılan ufak uçakların yanında boeing veya airbus benzeri büyük uçaklara tip intibakı denilen simulatör kurslarını almak ve başarılı olarak bitirip sertifikanıza işletmek gerekir. Bu tür uçaklara zaten intibakınız (kursunuz) varsa uçuş tecrübeniz işe alımlarda ön olana çıkar. Yoğun, yorucu, gece-gündüz her türlü hava şartında uçulan fakat iyi geliri olan bir iştir.
İkincisi Uçuş öğretmenliğidir ki tek ve çift motorlu küçük eğitim uçaklarınada uçuş ve yer dersi öğretmenliği yapılır. Bunun için de SHGM’nden uçuş öğretmeni sertifikanız olması gerekir. Yoksa bunu sağlayacak yaklaşık 3o saatlik kurs, ücreti karşılğı bir uçuş okulundan alınabilir. Yoğun, yorucu çoğunlukla gündüz iyi hava şartlarında yapılan genel havacılkta tatminkar bir maddi gelire sahip bir iştir. Kurumsal bir organizasyonda yapılıp yapılmadığına göre iş tatmini değişir.
Üçüncüsü hava taksi uçuşları yapan bir şirket veya uçuş okuluna işe girmektir. Hava taksi için kullanılan uçak tipine intibaklı olmanız ve en az CPL denilen ticari pilot sertifikasına sahip olmanız gerekir. Hava taksi için kullanılan uçak çift mürettebatlı ufak bir jet uçağı ise intibak etmek için şirket sizi kursa gönderebilir. Nispeten rahat fakat plansız tatminkâr geliri olan bir iştir.
Dördüncüsü hava ambulans/sağlık işleridir. Kurum veya şirketin kullandığı hava aracı helikopter veya uçak olabilir. Helikopter lisansınız varsa bu işlere de girebilirsiniz. Türkiye’de genelde helikopter pilotları Kara Havacılık Sınıfından ayrılmış kimseler tarafından yapılır. Plansız ve fakat rahat bir iştir.
Beşincisi business jet işleridir. Bir firmanın veya ortak birkaç firmanın küçük jet veya pervaneli uçağına intibak edilerek işe alınıp çalışılabilir. Plansız genelde hafta sonu ve tatillerde uçulan iyi geliri olan bir iştir. Patronun mesaisine uyulur.
Altıncısı kurum ve kuruluşların kiraladığı yangın ve gözetleme uçaklarında gözetmen uçuşları işidir. Uçuşu yapan ekipte gözetmen olarak bulunursunuz. Mevsimlik kısa sürede iyi geliri olan bir iştir.
Yedincisi Tarım ilaçlama işlerdir ki zor şartlarda küçük zirai ilaçlama uçakları ile yapılan yazın gün doğarken başlayıp gün batımına kadar devam eden bir uçuş profili vardır. Mevsimlik, yorucu fakat tatminkâr geliri olan bir iştir.
Memleketimizde hemen her işte olduğu gibi havacılık işinde de “tanıdık tanıdığa iş verir” kuralı geçerlidir. Bu yüzden çevrenizin geniş olması her zaman avantaj sağlar.
Yurt dışı iş imkânları internette yüzlercedir. Doğal olarak yabancı dil bilgisi, uçuş tecrübesi, intibaklı olunan hava aracındaki kaptanlık veya ikinci pilotluk statüsü ve aile durumu işi tercih etmede önemli yer tutar. Örnek bir iş bulma sitesinin linki aşağıdadır.
http://www.pilotjobsnetwork.com/
0 yorum:
Yorum Gönder