Kıtalararası uçuşlar çok sayıda zaman diliminin aşılmasını gerektirmektedir. Dolayısıyla farklı zaman dilimleri, insan fizyolojisinde yorgunluk ve performans düşüklüğü gibi tehditleri berberinde getirmektedir. İşte bu yüzden okyonus aşırı seferlerde en az üç pilot görev
alır ve sırayla istirahat ederler.
alır ve sırayla istirahat ederler.
Uzun menzilli yolcu uçakları olan A340, MD11, B747 gibi uçaklarda kokpit ve kabin ekiplerinin dinlenmeleri için özel yataklı bölmeler bulunur. Ekip sırayla bu bölmelerde uyuyabilir. Varış meydanında ise ekipler bazen birkaç gün otelde dinlenerek, dönüş seferine hazırlanırlar. Fakat yine de “ER” extended range (uzun mesafe) denilen bu operasyonlar yorucu ve yıpratıcıdır
0 yorum:
Yorum Gönder