Havacılık

Tutkunlarına
Pilotlarda Uçuş Yoğunluğuna Bağlı Stres Oluşur mu?

Pilotlarda Uçuş Yoğunluğuna Bağlı Stres Oluşur mu?




Uçuş ekiplerini gözlemlediğinizde genelde özgüveni yüksek kimseleri tanıma fırsatı bulursunuz. Zor olanı başaran ve birçok engeli aşarak eğitimler alan
bu insanların strese karşı dayanıklılıkları da fazladır. Kokpit ekibi her uçuştan önce kendi arasında iş bölümü yapar ve uçuş boyunca koordineli bir ekip çalışması sergiler.

Uluslararası kurallara göre ekiplerin toplam uçuş süresi ayda 110 uçuş saatini geçemez. Ülkeye ve havayolu şirketine göre bu saat aşılmaksızın daha düşük uçuş süreleri de belirlenebilir. Genel olarak uçuş ekipleri ayda 60-90 saat uçuş yaparlar. Bu süre sefer sayılarına ve hava durumuna bağlı olarak yaz aylarında artar kış aylarında azalır.

Uçuş ekiplerinin uçuş ve istirahat saatlerinin hesaplanması ve takip edilmesi ayrıntılı bir konudur. Hem şirket, hem de uçucu, uçuş/mesai saatlerini takip ve kontrol etmekten sorumludur.

Uçak içindeki kabin basıncının her uçuşta 0-8000 fit arasında değişmesi, yüksek irtifalarda radyasyon ve güneş ışığına maruz kalma, periyodik olarak uçak sistemlerinin ve seyrüseferin takip edilmesi, yer kontrol üniteleri ile telsiz konuşmalarının uygun ve zamanında yapılması ve yüzlerce havacılık prosedürünü yerine getirme gereklilikleri uçuculuğu hem fiziki hem de zihinsel aktivite yönünden oldukça yorucu bir hale getirmektedir. Bu nedenle büyük havayolu şirketleri bu konuya azami özen gösterdikleri gibi, ülkelerin sivil havacılık otoriteleri tarafından da denetlenmektedir.

Yine aynı nedenlerle pilotlar ve kabin ekipleri belli oranlarda yüksek maaş alırlar ki tam bir vücut ve ruh sağlığı ile uçuşa gelebilsinler… Zaten mesleki seçimlerde birinci sınıf sağlık sertifikası alan ve bunu her sene periyodik olarak yaptırmak zorunda olan uçucular çoğu zaman strese dayanıklı ve stresi kontrol etmeyi bilen insanlardır çünkü mesleklerinde stresin, korkunun, paniğin onlara hiçbir faydası yoktur.



0 yorum:

Yorum Gönder