Havacılık

Tutkunlarına
Pilotlar Ve Gözlük...

Pilotlar Ve Gözlük...





Kırk yaşın üzerindeki çoğu pilotlar okumada görüşlerini düzeltmek” için gözlüğe ihtiyaç duymaktadırlar. Buna ilaveten bazıları uzak görüş için,
bazıları da bordo paneli düzenindeki yakın görüş için düzeltmeye ihtiyaç duyacaklardır. Uçuş için uygun olan gözlüğü takmanın önemi, bir pilotun okuma gözlüğünü uzak bakışta kullanmasıyla mesafeyi hatalı değerlendirip kazaya neden olduğu örneklendirilebilir. 

Aşağıdaki açıklamalar görsel kusurları düzeltirken akılda tutulmalıdır.


Yakın görüş düzeltmesi: Pilotlar, uçarken büyük çerçeveli yakın okuma gözlükleri kullanmamalıdır çünkü pilotların görevleri sık sık yakın ve uzak görüşler arasında değişiklikler getirmekte, uzak objeler okuma gözlüğüyle bulanık hale gelmektedir.

Yakın ve uzak görüş düzeltmesi: Hem yakın hem de uzak görüş düzeltmelerinin gerektiği yerde gözlük mercekleri veya kontak lensler şarttır ve pilotlara, her segman için en uygun olan hacim ve şekli CAA Tıbbi Muayenecileriyle tartışmaları tavsiye edilmektedir. Yakın görüş, bordo panelinin düzeni ve uzak görüş için üç bölümlü düzeltme gerekli olduğunda uzman tavsiyesi gerekmektedir.

Güneş gözlükleri: Açık havada bulutlar üzerinden gelen yansımalar pilotların yüksek ışık seviyeleriyle karşılaşmalarına sebep olmaktadır. Mavi ve ultraviyole ışık seviyeleri yüksek irtifalarda daha fazladır. Bu elementler, uzun yıllar sonra retinaya gittikçe artan zararlara neden olabilir. İyi kalitedeki güneş gözlükleri, tayfın mavi ve ultraviyole bileşenlerini süzerek bu sorunlara karşı koruma bağlayabilir. Genelde yeşil ya da kahverengi renk tonları, tayfın sonunda maviyi süzmek için en uygun olanlarıdır, fakat lens materyallerinin bileşenlerinin kendisi gibi diğer faktörler süzgeç özelliklerini etkileyebilir. Kendi başlarına renk tonları süzme vasıflarında güvenilir bir kılavuz değildir. Lensler, gözden geçen ışık değerinin %85 - %90 azaldığı anlamına gelen % 10 - % 15 ‘lik parlaklık iletme değerine sahip olmalıdır. Bütün gözlükler çevresel görüşü sınırlamaktadır ve bu nedenle kalın çerçeveden kaçınılmalıdır. Ayrıca bulut yansıması ve diğer parlak ışıkların olmadığı uçuş koşullarında, loş kokpit içinde güneş gözlüğünün gereksiz kullanımından da kaçınılmalıdır.

Pilotların genellikle uçuş dışında da güneş gözlüğü kullanmalarının sebebi ise; her insanın güneşin ve parlak gün ışığı yansımalarının zararlı etkilerinden korunmak için kullanmaları ile aynıdır. Güneş gözlüğü sadece ışıktan değil her türlü zararlı toz vb etkiden de korur. Mesleki açıdan göz sağlığının maksimum seviyede olmasını arzu eden her pilotun, güneş gözlüğünü herkesten fazlaca kullanması doğaldır.



0 yorum:

Yorum Gönder