Radyo dalgaları vasıtasıyla uçağın gerçek yüksekliğinin bulunması amacına hizmet eder. Uçaktan düşey olarak gönderilen dalganın yerden yansıyıp dönme süresinin ölçülmesi ve buna bağlı olarak da uçağın irtifasının bulunması prensibine dayanır.
Küçük boyutlu verici ve alıcı antenleri uçak gövdesine veya kanatların altına yerleştirilir. İki türü vardır.Yüksek radyo altimetresi: Düz uçuşlarda seyrüsefer sırasında kullanılır. İletim darbe modülasyonu söz konusudur. Sinyalin gidiş-dönüş süresi ölçülerek h= c. t / 2 formülü ile irtifa bulunur. 200 ft ile 50.000 ft arasındaki yükseklikleri ölçebilir. Hata toleransı ± 50 ft’ dir.
Alçak irtifa radyo altimetresi: Daha çok aletli yaklaşmalarda kullanılır. Darbeler yardımıyla gidiş-dönüş süresinin ölçülmesi, özellikle alçak irtifalarda darbelerin genişliğine bağlı olarak, yapılan ölçümlerin doğruluğunu sınırlar. Bu nedenle de iletimde frekans modülasyonu kullanılmış ve problem ortadan kalkmıştır. Çalışma frekansı 4200- 4400 MHz arasında seçilir. Verici gücü 0,5 W ve menzili 2500 ft dir. 0-500 ft arasında hata payı ±2 ft, 500-2500 ft arasında hata payı ise irtifanın ± %5 i kadardır. Görüldüğü gibi yüksek irtifa radyo altimetresine göre çok daha duyarlıdır.
0 yorum:
Yorum Gönder