Askeri pilot olmanın ilk şartı öncelikle asker olmaktır.
Bunun için ya Askeri Lise ya da sivil liseden Hava, Deniz veya Kara Harp Okullarından birine geçiş yapılması gerekir.
Geçiş sırasında öncelikle pilotaj muayenesi yapmaya yetkili hastanelerden "PİLOTAJA ELVERİŞLİDİR"raporu alınmalıdır. Aksi halde pilotaj eğitimi alınamaz. Ayrıca derslerindeki başarı durumu da pilot adayı seçimlerinde sıralama kriteridir. Bunun yanısıra pilot adayı olabilmek için uygulanacak "PSİKOMOTOR" veya "DLR" testi denilen testlerden de yeterli bir not almak gerekir.
Hava ve Kara Harp Okulunda her sene yıllık periyodik sağlık muayenelerinden pilotaja elverişlidir raporunu alabilmek gerekir. Kara Harp Okulunda sınıf (piyade, tankçı, topçu vb.) seçimlerinde Kara Havacılık Sınıfına seçilen askeri pilot adayları ders başarı ve pilotaj muayene sonuçlerına göre seçilir. Harp Okulundan mezun olmayı müteakip, pilot adayı olmaya hak kazananlar veya pilot sınıfına ayrılmış subaylar, uçuş okuluna devam eder.
Uçuş Okullarında sivil havacılık mevzuatı gereği derslerle beraber askeri havacılık dersleri ile yaklaşık 40 civarı teorik ders sınavından (Bunlardan bazılarının geçme notu 100'dür) başarıyla geçmeniz gerekir. Bunların minumum geçme notu 75'tir. Bazı derslerin geçme notu 85 bazılarının ise 100'dür. Yaklaşık 8 uçuş kontrolünden başarıyla geçmek gerekir.
Uçuş okulunun ilk safhalarında 2010 yılına kadar 13-20 saat uçuş arasında , şu anda ise 30-35 saatler arasında ilk uçuş kontrolünden sonra yalnız uçuş yapmak gerekir.
Sivil pilot yetiştiren okullardan farklı olarak, askeri pilot olmanın gereği olarak askeri taktik uçuşları eğitimi, ve dolayısıyla bu safhanın da uçuş kontrolü bulunur. Ayrıca askeri uçuşların teorik derslerinden de başarı ile geçmek gerekir.
Askeri pilot olmak için uçuş okuluna gelip, uçuş veya derslerden başarılı olamayanlar diğer sınıflara geçerek görevine devam ederler.
Askeri pilot yetiştiren uçuş okullarında yıllık ortalama başarı %60-%70 tir. 5 kişilik bir arkadaş grubu ile başladığınızda, bitirirken 2 sini göremezsiniz.
Askeri pilot olmak manevi açıdan tatmin etmekle beraber, maddi açıdan sivil pilotlar ile karşılaştırılmayacak oranlarda düşüktür. En kıdemli askeri pilot ile en kıdemli sivil kaptan pilot maaşlarını oranlarsak yaklaşık oran 1/4'tür.
Bunun yanında sivil havacılık gibi tek göreviniz seyrüsefer icra edip uçağı bi yerden kaldırıp başka bir yere indirmek olmayacaktır. Ülkemizin mevcut şartlarında, gece gündüz, her türlü arazi ve çatışma ortamında yüksek riskli uçuşlar icra eden askeri pilotlar, maddiyata önem vermeden, tamamen vatan sevgisi ile yüksek riskli ve yorgunluk katsayısı yüksek uçuşlar icra etmektedirler.
0 yorum:
Yorum Gönder